Denumirea dreptului | Descrierea dreptului | Responsabilitatile mele, corelate acestui drept | Ce posibilitati exista de a imbunatati respectarea acestui drept in scoala | Cine ar putea contribui la imbunatatirea respectarii acestui drept |
Dreptul la odihnă şi la timp liber | -Am dreptul sa ma odihnesc şi sa am timp liber zilnic. Am dreptul la un program de invatat care sa permita si odihna de dupamasa si la activitati recreative , proprii varstei mele. -Am dreptul sa particip la programele culturale sau artistice organizate in scoala sau inafara scolii. -am dreptul la vacanta | -Sa ma distrez fara sa deranjez altii -sa nu folosesc timpul destinat odihnei pentru distractie iar al muncii pentru odihna -sa particip in functie de posibilitati la diferite manifestari culturale si artistice, in scopul dezvoltarii talentelor si deprinderilor pe care le am -sa cunosc si sa respect alte culturi, diferite de a mea | -infiintarea de cercuri care promoveaza cultura, dezvolta elevii cu inclinari artistice -Infiintarea de diferite cluburi in scoala pentru elevii cu talente artistice -frecventarea cu intregul colectiv de elevi de diferite concerte, expozitii, manifestari culturale -asigurarea in incinta scolii unui spatiu de recreere | -conducerea scolii, prin punerea la dispozitie a salii de sport sau a salii de conferinte pentru evenimentele amintite -cadrele didactice, prin informarea elevilor referitor la programele culturale si artistice adecvate varstei elevilor -cadrele, prin evitarea supraaglomerarii programului de invatat de dupamasa -parintii, prin sprijinirea copiilor sa participle la diferite evenimente artistice sau culturale -parintii, prin asigurarea odihnei din timpul vacantei |
Dreptul la propria cultură | -apartinanad unei minorităţi sau fiind autohton am dreptul să ma bucur de propria viaţă culturală. -am dreptul la propria religie , sa particip la orele de religie organizate de confesiunea careia ii apartin -am dreptul sa-mi utilizez limba materna si sa invat in limba materna fara sa am de suferit din cauza aceasta. | -sa folosesc acest drept pentru a promova cultura mea, sa o fac cunoscuta colegilor mei -sa frecventez orele de religie -sa fac tot efortul sa-mi cunosc propria cultura, religie, | -asigurarea de carti si diferite materiale audio-vizuale si in limba minoritarilor, asigurarea de manual si cadre care vorbesc limba minoritatilor -organizarea de zile a minoritatilor unde elevii pot cunoaste mai bine viata celorlalte minoritati, -Promovarea unei atitudini de acceptare si toleranta, chiar de apreciere a diversitatii | -conducerea scolii, cadrele didactice prin tratarea corecta a minoritatilor, oferirea exemplului pozitiv pentru elevi -cadrele, prin organizarea de programe in limba minoritatilor -denominatiile religioasa, prin deschiderea fata de scoli, colaborare si comunicare cu scoala -parintii, prin intarirea sentimentului de a fi valoros ca minoritar, prin promovarea culturii minoritare, participarea la diferite evenimente , Prin invatarea copilului sa-si revendice dreptul |
2010. augusztus 30., hétfő
ground 3 - drepturi ale copilului
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése