2010. augusztus 30., hétfő

ground 3 - drepturi ale copilului

Denumirea dreptului

Descrierea dreptului

Responsabilitatile mele, corelate acestui drept

Ce posibilitati exista de a imbunatati respectarea acestui drept in scoala

Cine ar putea contribui la imbunatatirea respectarii acestui drept

Dreptul la odihnă şi la timp liber

-Am dreptul sa ma odihnesc şi sa am timp liber zilnic. Am dreptul la un program de invatat care sa permita si odihna de dupamasa si la activitati recreative , proprii varstei mele.

-Am dreptul sa particip la programele culturale sau artistice organizate in scoala sau inafara scolii.

-am dreptul la vacanta

-Sa ma distrez fara sa deranjez altii

-sa nu folosesc timpul destinat odihnei pentru distractie iar al muncii pentru odihna

-sa particip in functie de posibilitati la diferite manifestari culturale si artistice, in scopul dezvoltarii talentelor si deprinderilor pe care le am

-sa cunosc si sa respect alte culturi, diferite de a mea

-infiintarea de cercuri care promoveaza cultura, dezvolta elevii cu inclinari artistice

-Infiintarea de diferite cluburi in scoala pentru elevii cu talente artistice

-frecventarea cu intregul colectiv de elevi de diferite concerte, expozitii, manifestari culturale

-asigurarea in incinta scolii unui spatiu de recreere

-conducerea scolii, prin punerea la dispozitie a salii de sport sau a salii de conferinte pentru evenimentele amintite

-cadrele didactice, prin informarea elevilor referitor la programele culturale si artistice adecvate varstei elevilor

-cadrele, prin evitarea supraaglomerarii programului de invatat de dupamasa

-parintii, prin sprijinirea copiilor sa participle la diferite evenimente artistice sau culturale

-parintii, prin asigurarea odihnei din timpul vacantei

Dreptul la propria cultură

-apartinanad unei minorităţi sau fiind autohton am

dreptul să ma bucur de propria viaţă

culturală.

-am dreptul la propria religie , sa particip la orele de religie organizate de confesiunea careia ii apartin

-am dreptul sa-mi utilizez limba materna si sa invat in limba materna fara sa am de suferit din cauza aceasta.

-sa folosesc acest drept pentru a promova cultura mea, sa o fac cunoscuta colegilor mei

-sa frecventez orele de religie

-sa fac tot efortul sa-mi cunosc propria cultura, religie,

-asigurarea de carti si diferite materiale audio-vizuale si in limba minoritarilor, asigurarea de manual si cadre care vorbesc limba minoritatilor

-organizarea de zile a minoritatilor unde elevii pot cunoaste mai bine viata celorlalte minoritati,

-Promovarea unei atitudini de acceptare si toleranta, chiar de apreciere a diversitatii

-conducerea scolii, cadrele didactice prin tratarea corecta a minoritatilor, oferirea exemplului pozitiv pentru elevi

-cadrele, prin organizarea de programe in limba minoritatilor

-denominatiile religioasa, prin deschiderea fata de scoli, colaborare si comunicare cu scoala

-parintii, prin intarirea sentimentului de a fi valoros ca minoritar, prin promovarea culturii minoritare, participarea la diferite evenimente ,

Prin invatarea copilului sa-si revendice dreptul

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése