Cazul:
Invatatoarea are in clasa (I) un copil de etnie roma care are probleme de sanatate: a trecut prin o operatie a aparatului respirator dar mai are nevoie de o interventie, deoarece nu isi poate sufla nasul fara ajutor. Este un copil crescut de parinti adoptivi – in sistemul acesta de cresterea a copiilor institutionalizati.
Invatatoarea il ridiculizeaza pe copil in fata colegilor pt ca-i curge nasul, si il pune sa lucreze singur la o masa separata. La pranz spune cu glas tare, sa auda toti: „eu nu ma asez langa el, ca-mi piere pofta de mancare”. Comportamentul ei are ca rezultat marginalizarea elevului.
In discutii purtate in sala profesorala ea afirma ca nu-i intelege pe parintii adoptivi, de ce se ocupa cu un tigan, daca au copii proprii.
Este un caz de rasism camuflat. Invatatoarea nu ar recunoaste niciodata ca face diferentierea din cauza etniei, de aceea atrage atentia asupra problemei de igiena, care insa in cazul unui alt copil ar fi tratate cu mult mai multa intelegere si simpatie.
Ce masuri s-ar putea lua:
-Atentionarea sau chiar sanctionarea invatatoarei pentru comportamentul rasist
-purtarea de discutii mediate intre invatatoare, personalul de sprijin, , asistent medical, respectiv parintii adoptivi, pentru a stabili masura in care implicarea ei este necesara si pentru o apropiere afectiva intre parti
-organizarea de diferite concursuri sau activitati, de joaca in clasa in care pot iesi in evidenta trasaturile pozitive ale copilului, calitatile, talentele lui, pentru reincluderea lui in colectivul de copii
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése