B.O. este o persoana hotarata, cu personalitate puternica, de lider, este inteligent, cu spirit de observatie, sincer, capabil de autocritica, sociabil, respecta doar pe aceia care i-au castigat respectul. puncte slabe: nu-si asuma responsabilitatea pentru faptele sale, violent, lipsit de autocontrol, lipsit de motivatie pe termen lung, fara sprijin emotional din partea adultilor (familie), imagine de sine slaba (nu permit sa rada de mine)
Tipuri de violenta: fizica, psihologica, verbala
Cauzele comportamentului sau: complexe, intretesute: stilul de crestere permisiv al parintilor, modelul violent al tatalul, sentimentul abandonului de catre parinti, anturajul negativ, climatul permisiv al scolii, lipsa consecintelor previzibile a faptelor (nu se va intampla nimic), lipsa de interes a profesorilor- majoritatea profesorilor nu se oboseste sa afle ce se intampla cu adevarat, nu sunt preocupati de prevenire, nepasare sau sentimentul ca nu pot face nimic, lipsa comunicarii intre profesori-elevi, etichetarea - el este oaia neagra, o stiu dinainte- violenta profesorilor, coruptia in scoala... multe, MULTE
Relatia cu familia: pare a fi una superficiala, nu asigura caldura de care ar avea nevoie, nici sentimentul de siguranta (trebuie sa te aperi, sa-ti faci singur dreptate, nu ai la cine sa astepti)
cu colegii: amicale,
cu profesorii: relatii ostile, lipsa de respect reciproc
Ce poate face familia: prea putin, este la o varsta inaintata ca sa mai poata fi modelat, insa reunirea familiei, prezenta parintilor ar putea reduce sentimentul ca nu are pe nimeni. Modelul pozitiv al tatalui ar putea avea efect pozitiv, el fiind singurul a carui autoritate o recunoaste. Acesta insa probabil fuge de urmarire penala, deci este putin probabil
Familia mai larga- dacaar fi o persoana care sa-i acorde atentie si sa-i insufle incredere ar putea avea efect pozitiv,m acodarea de un alt model de rezolvare a conflictelor, de a fi "om"
Scoala: ar trebui lucrat serios la capitolul comunicare. ar trebui sa se ia in serios si sa nu tolereze actele de vandalism, furtul, sa coopereze cu politia de ex,
Motivarea elevului, infiintarea unui grup de sprijin cae sa includa cadrele didactice care i-au castigat respectul, includerea lui in activitati extrascolare unde se poate afirma, oferirea de modele pozitive de relationare si rezolvare de conflicte,
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése