2010. augusztus 28., szombat

ground 3- sanctiuni

"Aplicarea de sanctiuni reprezinta o masura eficienta de prevenire si combatere a violentei in scoala."

argumente PRO si CONTRA.

Argumente Contra sanctiunii:

- Cel puternic pedepseste pe cel mai slab
- Este o forma a violentei
- Nu atinge intotdeauna scopul pentru care a fost aplicat
- In lipsa altor metode de corectie, nu foloseste la nimic, se ajunge la „impietrirea” celui asupra caruia se aplica
- Poate avea urmari pe plan psihologic greu de „vindecat”

Argumente Pro sanctiune

- la fel ca si legile naturii, si cele comportamentale trebuie sa fie legi. Incalcarea lor trebuie sa aiba urmari. (atingi vasul fierbinte: te arzi, vorbesti urat cu colegul, - nu se intampla nimic?)
- este un feed- back negativ, care poate fi utilizat in situatii speciale
- modeleaza comportamentul si sanctiunea
- aplicata cu scopul corectarii isi atinge scopul
_ marcheaza „ limitele” in convietuire, si astfel in mod paradoxal ofera sentimentul sigurantei

In legatura cu aceste argumente, am primit o replica de la un coleg (binevenita, desigur) care suna cam asa: nu se stie din prima de care parte sunt.

Re: argumente pro si contra
de către Adriana Nita- duminică, 22 august 2010, 12:37

Necitind “Formularea propriei pozitii fata de motiunea propusa” este mai dificil să îți dai seama de ce parte a baricadei sunteți. Dar pornind de la:

  • <<-In lipsa altor metode de corectie, nu foloseste la nimic, se ajunge la „impietrirea” celui asupra caruia se aplica

  • Poate avea urmari pe plan psihologic greu de „vindecat” >>

imediat observi sensibilitatea și gândirea pozitivă a cadrului didactic cu vocație care la fel ca în înțelepciunea populară, măsoară de mai multe ori și taie o singură dată. Interesant, corect și desprins sigur din experiența vieții cotidiene argumentul:

  • “la fel ca si legile naturii, si cele comportamentale trebuie sa fie legi. Incalcarea lor trebuie sa aiba urmari. (atingi vasul fierbinte: te arzi, vorbesti urat cu colegul, - nu se intampla nimic?)”
eu ma intreb: trebuie sa fiu pe o parte sau cealalta?
Sanctiune si pedeapsa sunt sinonime, dar nu inseamna acelasi lucru, nu? Cu atat mai mult nu inseamna pedeapsa corporala...
Nu vreau sa intru in discutii adanci aici pe aceasta tema, insa eu nu cred ca trebuie sa lasam deoparte pedeapsa. Nu saunt impotriva ei. Sunt impotriva sanctiunilor si pedepselor aplicate negandit, fara scop, sau aplicate din impuls ori cu un scop care nu este pedagogic. Dar sanctiunea isi are locul ei. L argumentele pro am subliniat de ce cred eu ca uneori sunt necesare.
daca nu recompensam echilibrat, vom ajunge la rezultate care vor schiopata. Asa cred eu.

discutii aprinse pe aceasta tema de altfel la toti colegii, dupa cum se poate vedea:

Atunci cand vorbim de sanctiuni, in primul rand vorbim de reguli, acestea nu se pot separa. Daca nu exista regula, la ce aplici sanctiunea? Iar in aceste conditii este important prima oara se ne uitam la reguli, ca in functie de acestea sa se stabileasca si sanctiunea. Daca regula este mai putin buna ( lipsita de claritate, obiectiva etc.), sanctiunea va avea aceiasi soarta.

Regulile + sanctiunile trebuie asumate, pentru a putea sa fie asumate, trebuie argumentate, discutate si apoi adoptate.

Cred ca regulile sunt facute pentru a face ordine in haos, deci si sanctiunile au rolul lor.

Replică

Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Madalina Tuinete- duminică, 18 iulie 2010, 02:15

Buna , Codruta !

Sunt de acord cu tine.Trebuie sa cunoastem mai intai regulile(obligatiile/drepturile /indatoririle ) din cadrul ROFIP si ROI , sa ni le asumam atat noi, cadrele didactice cat si elevii ....De cele mai multe ori se intampla ca elevul sa spuna :"Nu am stiut ca primesc sanctiunea asta pentru lucrul acesta .....Nu mi-a spus nimeni ....." Si atunci ce facem ? Aplicam principiul (pe care l-a invocat dl prof. Fartusnic Ciprian) necunoasterea legilor/regulilor, te exonerează de aplicarea lor?

Show parent | Replică

Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Eszter Enikő Kui- joi, 29 iulie 2010, 02:12

buna intrebare. Eu cred ca intrebarea este nu: Daca a stiut ce sanctiune va primi, ci daca a stiut care sunt regulile.

chestia cu "n-am stiut" poate deveni usor o umbrela sub care sa se ascunda omul in speranta ca va scapa usor. Cu toata intelegerea, copii sunt numai buni, dar si smecheri uneori. Alteori sunt ne-buni, si sanctiunea ii poate ajuta sa scape de prefixul "ne".
II poate ajuta. daca este aplicata la timp si consecvent. Astfel vor sti ca este lege, trebuie respectata, e spre binele lor...

De obicei regulile din scoli sunt aceleasi pretutindeni, deci in cele mai multe cazuri stiu. Insa trebuie analizate si exceptiile, cand este vorba de o regula noua, necunoscuta pentru un om nou, etc.

ground 2- mini ghid personal

Ghid antiviolenta adaptat elevului. Cum poti evita sa devii victimizat?

10 sfaturi cand esti in conflict:
1. Nu raspunde la insulta! Fa-te ca nu le auzi!
2. Daca tii foarte mult la un obiect, nu-l lua cu tine la scoala. astfel nu-l pierzi, nu se strrica, nu se fura...
3. Sa nu lovesti colegul tau! E semn al slabiciunii.
4. Foloseste arma surprizei! Daca cineva te scoate din sarite (sau incearca), iti creeaza probleme, ia-l pe neasteptate cu o remarca pozitiva. Il vei lasa masca!
5. Zambeste si priveste-l in ochi pe cel care se leaga de tine. Arata-i ca nu ti-e frica de el.
6. Ocoleste grupurile care fac mereu probleme. Nu le sta in cale cand n-au ce face!
7. Daca cineva te ameninta, nu ezita sa ceri ajutor de la un adult!
8. Oricand ti se poate intampla si tie sa ajungi intr-o situatie grea. Ia apararea colegului tau cand observi ca are probleme!
9. Daca nu vrei o porecla nepotrivita, nu boteza nici tu!
10. Ai incredere in tine! Capul sus, umerii relaxati, privirea inainte si zambeste!

aceste sfaturi pot fi redactate si impartite printre elevi, sau dupa acest model elevii pot sa-si faca propriul ghid.

ground 2- modele de preventie in diferite scoli, tari

Elementele necesare schimbarii in scoala (5):
1. VIZIUNE
2. ABILITATI
3. INITIATIVA
4. RESURSE
5. PLAN DE ACTIUNE
rezultat: schimbare

Lipsa acestora duce la:
1. CONFUZIE
2. ANXIETATE
3. SCHIMBARE TREPTATA
4. FRUSTRARE
5. START GRESIT
dupa d-na prof. Marcela Calineci

ce nu este violenta? nu este cooperare, nu este incredere, nu este asertivitate,...
ar fi un schimb dezirabil in scoli!

Ce metode de stopare a violentei au fost incercate cu succes in diferite locuri?
nota personala: voi marca cu rosu acele lucriri, care dupa parerea mea ar putea merge si in scolile noastre, cu resursele noastre putine chiar...

* peer conflict mediation - medierea conflictelor de catre cei de aceeasi varsta
* creativitate plastica contra violentei - decorarea scolii, diferite idei creative de schimbare a look/ului scolii si implicit a atmosferei
*WAB - Warriors against bullying = demitizarea violentei, oferirea de modele pozitive
* "buddy bench" = bancile prieteniei
* incredere / clase supravegheate cu camere video
* "zilele pacii" - evenimente speciale care au ca focus prietenia, rezolvarea de conflicte etc
*"Zone fara violenta" - practicarea medierii
* "domiciliu, scoala, mediu" - implicarea tuturor celor afectati si interesati in schimbare
* consiliul clasei
* peer counseling

si un site de vizitat in aceasta tema:

- http://bullying-in-school.info.ro

ground 2- stereotipuri in materie de violenta

Stereotipuri in materie de violenta

Nota personala: este socant de descoperit, cum fiecare cultura are biasul propriu in materie de violenta.

Este aproape logic ca subculturile din orasele mari sa aiba propriile „obiceiuri”, violente, acceptate, ba chiar care sa provoace sentimente de mandrie.

Oare care sunt greselile de gandire , mentalitate acceptate de mine?

„Femeia batuta e buna”

„Unde dau eu, creste”

„eu l-am facut, eu il omor!”

„Se vede ca n-a primit bataie in tinerete...”

Baietii sunt mai violenti decat fetele

Toti tiganii fura.

Exemple de acte de violenta acceptate de societate, exemple din carti, filme

- Picioarele chinezoaicelor legate in copilarie ca sa nu creasca. Picioarele scurte sunt frumoase. Aceste picioare dor o viata...

- Eunuch – extirparea organelor sexuale masculine

- Tatuajele

- La indieni, indigeni, unul din copiii gemeni era omorat

- Triburile arabe beduine: extirparea clitorisului

- Spania: corrida

- Taierea imprejur la evrei?

- Luarea scalpului la indieni

- Desenele animate cu Tom si Jerry

- Gatul lung,

- Sclavagia

- Inmormantarea imparatului mort impreuna cu nevestele sau slujitori

- Ritualul de initiere in pragul varstei adulte

ground 2 - cum sa procedezi in conflicte

sfaturile d-lui prof. Mihai Jigau: (manual how-to)

idee: Fluturas de impartit la sfarsitul unei discutii cu profesorii pe tema conflictelor si a gestionarii situatiilor de conflict. Titlul: Calm la catedra

Cum sa mentinem controlul asupra propriului comportament in situatii de criza

1. 1. Ganditi-va la un lucru (persoana) placuta!

2. 2. Respira! (Alimentarea mintii cu oxigen)

3. 3. Manifestati intelegere fata de persoana, Verbalizati! (ex. Va inteleg. Am gresit fata de dvs.)

4. 4. Comunicati defensiv, orientat spre rezolvare. (Propozitii simple, mesaje de actiune.)

5. 5. Faceti un gest de impacare! (nu atatati focul!)

6. 6. Acceptati superioritatea celuilalt.

7. 7. Comportament de cedare (asta s-a intamplat...)

8. 8. Evitati tensiunea! (nu duce la bun sfarsit daca spunem: dar si tu..., cine a inceput, cine e de vina...)

9. 9. Incercati sa nu va fie teama (spaima) in mod real.

10. 10 Zambiti.

11. 11. Conversati-i. (Vorbiti, vorbiti, pauze scurte)

12. 12. Provocati-l la comunicare.

13. 13. Nu amenintati.

14. 14. Nu jigniti, nu va uitati cu superioritate la ei.

15. 15. Priviti in ochii adversarului (fix in iris. Privirea laterala inseamna teama.)

16. 16. Nu luati atitudine de atac, dar nici de aparare. (Ce? Ce vrei d-le?)

17. 17. Nu intra in contradictoriu!

18. 18. Nu gesticula!

ground 2 . decalogul celor care se uita la televizor

1. Nu adorati Tv. invatati-i pe copii sa se protejeze de ea. Este inceputul libertatii!
2. Fa-ti mai intai datoria (temele).
3. inchide TV cand parintii iti cer asta.
4. imaginea nu este adesea decat un vis, sau o minciuna.
5. Zapingul este o manie proasta. nu-ti place, inchide!
6. Uita de TV. Afara este mult mai frumos.
7. E preferabila compania prietenilor decat cea a fetelor din seriale.
8. Fereste-te de programe de dealeri.
9. Nu te prosterna in fata TV. Nu confunda realitatea cu fictiunea. Exersarea puterea de concentrare si exercitarea atentiei.
10. Nu te multumi sa traiesti viata prin procura. (traieste dragostea, nu din seriale...)

dupa prof. Dragan

ground 2 - falsele mesaje ale violentei televizuale

din cele invatate cu d-ul prof. Dragan Ioan

- scenarizarea violentei ca benefica, mai ales prin ignorarea (omiterea efectiva) a consecintelor actelor violente
- violenta este omniprezenta si deci inevitabila
- este o metoda eficace, naturala, legitima, in unele situatii cea mai buna rezolvare a conflictelor
- violenta este necesara (buni puri/ rau puri... personajele pozitive folosesc tot metode violente)
- eroizarea violentei
(personajele negative sunt mai reusite, mai atragatoare)
- violenta este amuzanta: desene animate
- violenta este placere

Efecte:
- imitatie
- dezinhibare
- desensibilizare
- incubatie culturala
- banalizare

perle din saptamana 2

perle, si nu "perle" adunate din a doua saptamana, de la intalnirile "Face to Face".

"Vanitatea, orgoliul este cel mai mare inamic al nostru." M. Jigau

"Comportamentul apreciat este intarit. Comportamentul ignorat dispare." M. Jigau

"copiii vad altceva decat noi la TV, chiar si atunci cand privesc aceeasi emisiune". Dragan I.
- generatia copiilor nostri: generatia televiziune/ generatia catodica / generatia ecranelor /
"homo videns"

"televizorul si automobilul au ceva in comun: ambele poarta inca din pantecele mamei lor genul raului, al distrugerii." Dragan I.

-copiii nu inteleg notiunea de personaj. Riscul: identificare cu persoana!!!
- sa nu reducem problema violentei televizuale
*la cantitate
*la scenarizarea violentei
*durata este mai importanta

ground 1- mituri despre violenta

Mit: "fetele sunt violate pentru ca sunt provocatoare"

Opinia mea:
Din pacate aceasta prejudecata inca este considerata adevarata, si nu numai in mediul rural. Greseala cea mai mare este punerea responsabilitatii pe victima, careia nu-i este de ajuns povara si durerea violului, ea trebuie sa se confrunte si cu judecarea celor din jur.

Purtarea unei fuste mai scurte nu poate insemna dorinta de a fi fortata la un act sexual! Este absurd, si totusi, multa lume gandeste ca fata este de vina: nu s-a imbracat adecvat, s-a purtat intr-un anume fel.
Aceasta prejudecata pierde din vedere faptul ca actul sexual a fost posibil doar datorita utilizarii fortei.
In cazul violului, victima nu trebuie acuzata de nimic, responsabilitatea si consecintele trebuie purtate de comitator.

un alt mit: grija copilului este doar sa invete. am adaugat un comment la un coleg pe aceasta tema, pentrtu ca este intalnita foarte des, si nu m-am putut abtine...
Re: Grija copilului este doar sa invete
de cătreEszter Enikő Kui- duminică, 27 iunie 2010, 02:22
adevarat ce spui,
insa eu as vorbi si despre partea cealalta a mitului. Sunt parinti care nu cer nimic de la copiii lor, decat sa invete, si fac ei totul in locul lor. Greseala mare, pentru ca astfel copiii nu invata niciodata sa-si asume responsabilitati, nu au niciodata satisfactia unui lucru facut bine, nu stiu in ce domenii sunt ei buni - pentru ca nu li s-a cerut niciodata sa duca jos gunoiul, sa faca curatenie in camera lor, etc. Cresc intr-o iluzie despre viata si ajung sa se planga toata viata ca e greu, ca viata este nedreapta cu ei. N-au invatat un lucru foarte important despre viata...

ground 1- la finalul primei saptamani

Impresii...
am avut de citit, nu gluma. Prima saptamana de curs m-a convins ca acest curs nu va fi unul la care voi numara norii pe cer. Si asta e bine. Insa saptamana ar trebui sa aiba o a opta zi, pentru a termina exercitiile si pentru destindere langa un puzzle urias care ma asteapta...

cred ca merit un noua cu steluta pentru activitatea mea din aceasta saptamana! eu cel putin m-am logat, si am discutat, am citit, am facut cunostinta, si am putut bifa si cateva dintre activitatile cerute...

ground 1- sunt oare candidatul ideal pentru

invatamantul la distanta?
nu sunt!

asta e. L amine pe primul plan sunt oamenii, relatiile personale. Forumul a fost inventat pentru a ajuta oamenii ca si mine!
iata cum ma vad eu la inceput de drum:

Sunt o persoana care-si organizeaza lucrurile in cap, dar are si o agenda pe care o si foloseste. (Vacantele sunt exceptie in ceea ce priveste agenda. ) Imi place sa comunic cu diferite persoane, contactul personal ma satisface mai mult din punct de vedere emotional, dar ma descurc si cu relatiile virtuale, am si un blog unde am capatat experienta. Studiul on-line nu imi va fi greu, deoarece sunt obisnuita cu munca pe calculator, iar existenta forumului o va face mai placuta.

Termenele limita ma streseaza, dar in majoritatea cazurilor reusesc sa le respect. Insa termin in ultimul minut…

Cu internetul ma descurc, am posibilitatea de a ma conecta, iar eventualele probleme cu calculatorul le va rezolva sotul.

Planific sa petrec in general 2-3 ore pe zi cu studiu la acest curs, mai putin duminicile.

Nota de sfarsit:

Speram sa fie mai putin de trei ore /zi timplul efectiv necesar studiului, insa formatorii au calculat mai bine… cred ca am reusit sa tin pasul si m-am descurcat bine.

ground 1- harta mentala sau bete-n roata


Cred ca as vizualiza violenta ca o „roata a dracului” sau un cerc vicios, unde evenimentele sunt generatoare de raspunsuri, iar aceste raspunsuri sunt din nou generatoare de noi „evenimente”. Betele din roata sunt la un moment dat deasupra, dar imediat dupa aceea sunt dedesubt, agresorul devine victima, victima agresor. Individul este supus actelor violente in societate, societatea care nu apara individul devine o societate plina de victime si agresori. Modelul oferit va fi invatat, ceea ce a fost invatat va deveni model pentru altii...
Cercul vicios poate fi intrerupt doar din afara!
cine lucreaza in prevenire, pune bete-n roata violentei :D

inainte de a desena, m-am jucat putin cu cuvintele... iata rezultatul:


VIOLENTA
Viitorul nu suna bine
In conflIct, punctul pe I a fost o palma.(pe suflet si obraz)
gOl sufletesc, in loc de acceptare si siguranta
Lovit cu vorba, cu fapta
Evident, Eu sunt de vina... e greu de recunoscut ca sunt si victima
Sunt siNgur
Unde e forTa care poate schimba lucrurile?
Violenta (vA) doare, pe mina ma distruge!

ground 1- inca suntem la cazul lui BO

BO - agresor sau victima?
Profesorul: agresor sau victima?
Párintii: agresor sau victima?

la intalnirea face to face din brasov am facut un exercitiu interesant: am incercat sa intelegem problema tuturor: a elevului, a profesorului, a parintelui, a colegilor.
Concluzie: Nici o poveste nu este atat de evidenta, precum pare la prima vedere!
Elev: agresor
dovezi: violenta fizica (batai) si verbala fata de colegi; violenta fizica si verbala fata de profesori, la nivelul institutiei acte de vandalism, frecventa redusa la ore, teribilism, manipuleaza colegii prin frica.
Elev: victima
dovezi: indiferenta parintilor (abandon), violenta verbala a prefesorului fata de el, a colegilor, violenta fizica a colegilor fata de el, a societatii, pasivitatea scolii, anturajul in care a ajuns, abandonul profesorilor, lipsa valorizarii personale, modelul cultural- barbat=forta fizica, sistem defectuos, lipsa securitatii in scoala, lipsa comunicarii, lipsa modelului pozitiv in familie

Profesor: agresor
dovezi: violenta verbala, emotionala, indiferenta fata de elev, lipsa tactului pedagogic, lipsa de preofesionalism , acuzatii nefondate, coruptie (acceptare de mita)
Profesor: victima
argumente: violenta verbala si fizica fata de profesor, victima a sistemului educational , lipsa instrumentelor eficiente de sanctionare, acuzat de mita, lipsa de profesionalism

Parinte: agresor:
argumente: lipsa comunicarii cu copilul propriu, indiferenta fata de copil
Parinte- victima:
argumente: victima societatii, lipsa de educatie, lipsa de aptitudini, victima propriilor fapte

responsabilitatea este pe umerii mai multor persoane... a tuturor celor implicati

ground 1- studiu de caz

B.O. este o persoana hotarata, cu personalitate puternica, de lider, este inteligent, cu spirit de observatie, sincer, capabil de autocritica, sociabil, respecta doar pe aceia care i-au castigat respectul. puncte slabe: nu-si asuma responsabilitatea pentru faptele sale, violent, lipsit de autocontrol, lipsit de motivatie pe termen lung, fara sprijin emotional din partea adultilor (familie), imagine de sine slaba (nu permit sa rada de mine)
Tipuri de violenta: fizica, psihologica, verbala

Cauzele comportamentului sau: complexe, intretesute: stilul de crestere permisiv al parintilor, modelul violent al tatalul, sentimentul abandonului de catre parinti, anturajul negativ, climatul permisiv al scolii, lipsa consecintelor previzibile a faptelor (nu se va intampla nimic), lipsa de interes a profesorilor- majoritatea profesorilor nu se oboseste sa afle ce se intampla cu adevarat, nu sunt preocupati de prevenire, nepasare sau sentimentul ca nu pot face nimic, lipsa comunicarii intre profesori-elevi, etichetarea - el este oaia neagra, o stiu dinainte- violenta profesorilor, coruptia in scoala... multe, MULTE

Relatia cu familia: pare a fi una superficiala, nu asigura caldura de care ar avea nevoie, nici sentimentul de siguranta (trebuie sa te aperi, sa-ti faci singur dreptate, nu ai la cine sa astepti)
cu colegii: amicale,
cu profesorii: relatii ostile, lipsa de respect reciproc

Ce poate face familia: prea putin, este la o varsta inaintata ca sa mai poata fi modelat, insa reunirea familiei, prezenta parintilor ar putea reduce sentimentul ca nu are pe nimeni. Modelul pozitiv al tatalui ar putea avea efect pozitiv, el fiind singurul a carui autoritate o recunoaste. Acesta insa probabil fuge de urmarire penala, deci este putin probabil
Familia mai larga- dacaar fi o persoana care sa-i acorde atentie si sa-i insufle incredere ar putea avea efect pozitiv,m acodarea de un alt model de rezolvare a conflictelor, de a fi "om"
Scoala: ar trebui lucrat serios la capitolul comunicare. ar trebui sa se ia in serios si sa nu tolereze actele de vandalism, furtul, sa coopereze cu politia de ex,
Motivarea elevului, infiintarea unui grup de sprijin cae sa includa cadrele didactice care i-au castigat respectul, includerea lui in activitati extrascolare unde se poate afirma, oferirea de modele pozitive de relationare si rezolvare de conflicte,

ground 1 - Cateva impresii despre colegii de curs

Prima saptamana a fost un fel de pregatire pentru intalnirea din Brasov cand in sfarsit am facut cunostinta personal.
a fost interesant sa citesti gandurile de inceput a celorlalti cursanti, sa-ti faci o prima impresie pe nevazute, si sa astepti deja sa-i cunosti.
Prezentarea mea a iesit putin nostima cu poza atasata, - in mod sigur am ajutat la formarea unei preconceptii...

iata impresiile:

Re: Cavaleri pe drumuri noi
de către Madalina Tuinete- joi, 24 iunie 2010, 07:08

Buna Estera smile ,

Imi place cum ti-ai intitulat interventia ta ........Participand la acest curs suntem toti cavaleri temerari in cautarea unor solutii non-violente ........

Si iti spun cu toata convingerea ca trebuie sa fii increzatoare in ceea ce priveste acest curs (eu cel putin sunt ),pentru ca dupa cum probabil ti-ai dat seama a debutat promitator....este mai mult decat "ceva practic " pentru ca ai vazut , in foarte scurt timp interactionam virtual unii cu altii , ne impartasim din experienta ,ne sfatuim ,descoperim puncte comune sau din contra ne spunem punctul nostru de vedere ,invatam sa ne cunoastem ..........Uite , de exemplu , noi avem ceva in comun :suntem cam zambarete(vezi foto ) , nu crezi ?

Imaginea Eszter Enikő Kui
Re: Cavaleri pe drumuri noi
de către Eszter Enikő Kui- sâmbătă, 26 iunie 2010, 01:11
intr-adevar :D
si mai avem si altceva: consideram amandoua copiii o binecuvantare. sunt si eu o fire activa, dar nu chiar atat de activa ca tine. uf, ce de programe ai insiruit! cand dormi? :D
Imaginea marioara tudor
Re: Cavaleri pe drumuri noi
de către marioara tudor- sâmbătă, 26 iunie 2010, 07:07
Şi mie mi-ai creat o imagine simpatică încă de la început când ţi-am văzut poza. Te-am considerat o persană dezinvoltă şi astept să ne cunoaştem.
Aş dori să fiu unul din cavalerii care vom educa în aşa fel copii astfel încât aceştia să se debaraseze de impulsuri agresive şi de comportamete ostile şi să devină sensibili la ordine, linişte, echilibru, dreptate.

si iata dovada ca am fost si eu pe la altii ...
Re: Cazuri cu necazuri
de cătreEszter Enikő Kui- joi, 8 iulie 2010, 04:45
instinctul,reflexele capatate - sunt adesea factorul care declanseazaun act de violenta, si tocmai datorita instinctului sunt si "iertate". a fi om insa presupune mai mult decat acte negandite, necazuri cauzate de lipsa controlului. prevenirea inseamna acte gandite, inseamna autocontrol, inseamna introducerea de noi factori de influentare a comportamentului.
ma intreb, oare faptul ca scoala in care sunteti director este o bijuterie, cu o atmosfera speciala, conditii ca in UE influenteaza comportamentul violent alelevilor? aveti observatii de acest gen?
Re: "Violenţa generează violenţă".
de către Eszter Enikő Kui- miercuri, 23 iunie 2010, 08:34
Imi place ceea ce ai scris, mie mi se pare mai mult realist decat pesimist. Cred ca eradicarea fenomenului de violenta nu este posibila, totusi putem face multe sa schimbam etosul unei scoli, atitudinea elevilor... a profesorilor... si sa avem ca rezult
Re: Nu te zidi in tacere!
de cătreEszter Enikő Kui- sâmbătă, 26 iunie 2010, 01:08
imi place ccea ce scrii, cuvintele cheie ale mesajului tau - cel putin cele care mi-au captat mie atentia: intelegere, sa-mi pese, deschidere...
Totul porneste de la mine. nu pot exclude lumea care ma inconjoara. Intr-adevar, excluzandu-i pe altii din diferite motive, implicit ma inchid pe mine insumi. nu este oare aceasta un act de violenta impotriva propriei persoane?

eu nu ma zidesc in tacere :D
at diminuarea violentei.

ground 1- prezentarea


Buna, sunt Eszter Enikő Kui - pe vremuri colegii imi spuneau Estera smile . Locuiesc in Miercurea-Ciuc, lucrez ca psiholog - consilier scolar la Scoala Generala din Sandominic. Acasa sunt inconjurata numai de baieti: un sot si trei feti frumosi, de 11, 10 si 4 ani.
M-am inscris la acest curs sperand sa fie ceva practic, sa-mi imbogatesc repertoarul, sa invat de la voi, si nu in ultimul rand pentru ca simt ca este loc pentru mai bine.
Am lucrat in mai multe scoli- toate in secuime- si inca ma socheaza mentalitatea care accepta violenta, chiar daca nu in toate formele ei. Consider ca schimbarea trebuie sa porneasca in adulti: parinti, profesori, - cei care ofera modele (chiar si fara sa fie constienti de acest lucru).
Cavaleri pe drumuri noi - suntem noi, adultii care luptam impotriva violentei cu arme nonviolente, metode noi, ganduri noi, atitudini noi, cu speranta ca vom avea castig de cauza.