Argumente Contra sanctiunii:
- Este o forma a violentei
- Nu atinge intotdeauna scopul pentru care a fost aplicat
- In lipsa altor metode de corectie, nu foloseste la nimic, se ajunge la „impietrirea” celui asupra caruia se aplica
- Poate avea urmari pe plan psihologic greu de „vindecat”
Argumente Pro sanctiune
- este un feed- back negativ, care poate fi utilizat in situatii speciale
- modeleaza comportamentul si sanctiunea
- aplicata cu scopul corectarii isi atinge scopul _ marcheaza „ limitele” in convietuire, si astfel in mod paradoxal ofera sentimentul sigurantei
Re: argumente pro si contra | |
Necitind “Formularea propriei pozitii fata de motiunea propusa” este mai dificil să îți dai seama de ce parte a baricadei sunteți. Dar pornind de la:
imediat observi sensibilitatea și gândirea pozitivă a cadrului didactic cu vocație care la fel ca în înțelepciunea populară, măsoară de mai multe ori și taie o singură dată. Interesant, corect și desprins sigur din experiența vieții cotidiene argumentul:
|
Regulile + sanctiunile trebuie asumate, pentru a putea sa fie asumate, trebuie argumentate, discutate si apoi adoptate.
Cred ca regulile sunt facute pentru a face ordine in haos, deci si sanctiunile au rolul lor.
Replică
Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Madalina Tuinete- duminică, 18 iulie 2010, 02:15
Buna , Codruta !
Sunt de acord cu tine.Trebuie sa cunoastem mai intai regulile(obligatiile/drepturile /indatoririle ) din cadrul ROFIP si ROI , sa ni le asumam atat noi, cadrele didactice cat si elevii ....De cele mai multe ori se intampla ca elevul sa spuna :"Nu am stiut ca primesc sanctiunea asta pentru lucrul acesta .....Nu mi-a spus nimeni ....." Si atunci ce facem ? Aplicam principiul (pe care l-a invocat dl prof. Fartusnic Ciprian) necunoasterea legilor/regulilor, te exonerează de aplicarea lor?
Show parent | Replică
Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Eszter Enikő Kui- joi, 29 iulie 2010, 02:12
buna intrebare. Eu cred ca intrebarea este nu: Daca a stiut ce sanctiune va primi, ci daca a stiut care sunt regulile.
chestia cu "n-am stiut" poate deveni usor o umbrela sub care sa se ascunda omul in speranta ca va scapa usor. Cu toata intelegerea, copii sunt numai buni, dar si smecheri uneori. Alteori sunt ne-buni, si sanctiunea ii poate ajuta sa scape de prefixul "ne".
II poate ajuta. daca este aplicata la timp si consecvent. Astfel vor sti ca este lege, trebuie respectata, e spre binele lor...
De obicei regulile din scoli sunt aceleasi pretutindeni, deci in cele mai multe cazuri stiu. Insa trebuie analizate si exceptiile, cand este vorba de o regula noua, necunoscuta pentru un om nou, etc.