argumente PRO si CONTRA.
Argumente Contra sanctiunii:
- Este o forma a violentei
- Nu atinge intotdeauna scopul pentru care a fost aplicat
- In lipsa altor metode de corectie, nu foloseste la nimic, se ajunge la „impietrirea” celui asupra caruia se aplica
- Poate avea urmari pe plan psihologic greu de „vindecat”
Argumente Pro sanctiune
- este un feed- back negativ, care poate fi utilizat in situatii speciale
- modeleaza comportamentul si sanctiunea
- aplicata cu scopul corectarii isi atinge scopul _ marcheaza „ limitele” in convietuire, si astfel in mod paradoxal ofera sentimentul sigurantei
In legatura cu aceste argumente, am primit o replica de la un coleg (binevenita, desigur) care suna cam asa: nu se stie din prima de care parte sunt.
Re: argumente pro si contra | |
Necitind “Formularea propriei pozitii fata de motiunea propusa” este mai dificil să îți dai seama de ce parte a baricadei sunteți. Dar pornind de la:
imediat observi sensibilitatea și gândirea pozitivă a cadrului didactic cu vocație care la fel ca în înțelepciunea populară, măsoară de mai multe ori și taie o singură dată. Interesant, corect și desprins sigur din experiența vieții cotidiene argumentul:
|
eu ma intreb: trebuie sa fiu pe o parte sau cealalta?
Sanctiune si pedeapsa sunt sinonime, dar nu inseamna acelasi lucru, nu? Cu atat mai mult nu inseamna pedeapsa corporala...
Nu vreau sa intru in discutii adanci aici pe aceasta tema, insa eu nu cred ca trebuie sa lasam deoparte pedeapsa. Nu saunt impotriva ei. Sunt impotriva sanctiunilor si pedepselor aplicate negandit, fara scop, sau aplicate din impuls ori cu un scop care nu este pedagogic. Dar sanctiunea isi are locul ei. L argumentele pro am subliniat de ce cred eu ca uneori sunt necesare.
daca nu recompensam echilibrat, vom ajunge la rezultate care vor schiopata. Asa cred eu.
discutii aprinse pe aceasta tema de altfel la toti colegii, dupa cum se poate vedea:
Atunci cand vorbim de sanctiuni, in primul rand vorbim de reguli, acestea nu se pot separa. Daca nu exista regula, la ce aplici sanctiunea? Iar in aceste conditii este important prima oara se ne uitam la reguli, ca in functie de acestea sa se stabileasca si sanctiunea. Daca regula este mai putin buna ( lipsita de claritate, obiectiva etc.), sanctiunea va avea aceiasi soarta.
Regulile + sanctiunile trebuie asumate, pentru a putea sa fie asumate, trebuie argumentate, discutate si apoi adoptate.
Cred ca regulile sunt facute pentru a face ordine in haos, deci si sanctiunile au rolul lor.
Replică
Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Madalina Tuinete- duminică, 18 iulie 2010, 02:15
Buna , Codruta !
Sunt de acord cu tine.Trebuie sa cunoastem mai intai regulile(obligatiile/drepturile /indatoririle ) din cadrul ROFIP si ROI , sa ni le asumam atat noi, cadrele didactice cat si elevii ....De cele mai multe ori se intampla ca elevul sa spuna :"Nu am stiut ca primesc sanctiunea asta pentru lucrul acesta .....Nu mi-a spus nimeni ....." Si atunci ce facem ? Aplicam principiul (pe care l-a invocat dl prof. Fartusnic Ciprian) necunoasterea legilor/regulilor, te exonerează de aplicarea lor?
Show parent | Replică
Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Eszter Enikő Kui- joi, 29 iulie 2010, 02:12
buna intrebare. Eu cred ca intrebarea este nu: Daca a stiut ce sanctiune va primi, ci daca a stiut care sunt regulile.
chestia cu "n-am stiut" poate deveni usor o umbrela sub care sa se ascunda omul in speranta ca va scapa usor. Cu toata intelegerea, copii sunt numai buni, dar si smecheri uneori. Alteori sunt ne-buni, si sanctiunea ii poate ajuta sa scape de prefixul "ne".
II poate ajuta. daca este aplicata la timp si consecvent. Astfel vor sti ca este lege, trebuie respectata, e spre binele lor...
De obicei regulile din scoli sunt aceleasi pretutindeni, deci in cele mai multe cazuri stiu. Insa trebuie analizate si exceptiile, cand este vorba de o regula noua, necunoscuta pentru un om nou, etc.
Regulile + sanctiunile trebuie asumate, pentru a putea sa fie asumate, trebuie argumentate, discutate si apoi adoptate.
Cred ca regulile sunt facute pentru a face ordine in haos, deci si sanctiunile au rolul lor.
Replică
Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Madalina Tuinete- duminică, 18 iulie 2010, 02:15
Buna , Codruta !
Sunt de acord cu tine.Trebuie sa cunoastem mai intai regulile(obligatiile/drepturile /indatoririle ) din cadrul ROFIP si ROI , sa ni le asumam atat noi, cadrele didactice cat si elevii ....De cele mai multe ori se intampla ca elevul sa spuna :"Nu am stiut ca primesc sanctiunea asta pentru lucrul acesta .....Nu mi-a spus nimeni ....." Si atunci ce facem ? Aplicam principiul (pe care l-a invocat dl prof. Fartusnic Ciprian) necunoasterea legilor/regulilor, te exonerează de aplicarea lor?
Show parent | Replică
Re: Sanctiunea - masura eficienta?
de către Eszter Enikő Kui- joi, 29 iulie 2010, 02:12
buna intrebare. Eu cred ca intrebarea este nu: Daca a stiut ce sanctiune va primi, ci daca a stiut care sunt regulile.
chestia cu "n-am stiut" poate deveni usor o umbrela sub care sa se ascunda omul in speranta ca va scapa usor. Cu toata intelegerea, copii sunt numai buni, dar si smecheri uneori. Alteori sunt ne-buni, si sanctiunea ii poate ajuta sa scape de prefixul "ne".
II poate ajuta. daca este aplicata la timp si consecvent. Astfel vor sti ca este lege, trebuie respectata, e spre binele lor...
De obicei regulile din scoli sunt aceleasi pretutindeni, deci in cele mai multe cazuri stiu. Insa trebuie analizate si exceptiile, cand este vorba de o regula noua, necunoscuta pentru un om nou, etc.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése