2010. augusztus 30., hétfő

ground 4 - drept la replica

Sectiunea despre indicatori este mai seaca, insa ce sa astepte omul de la statistica? :D
Totusi nu este discutabil daca este nevoie de asa ceva in scoli... Unde violenta este o problema grava, folosirea indicatorilor chiar ajuta. Si organizand bine inregistarea si prelucrarea datelor, va fi o unealta folositoare in mana celor care planifica activitatea de prevenire la nivelul scolii.

tema cu formularea unei replici la un articol denigrator intr-un ziar local cred ca a fost dublu-benefica: ne-am exercitat un drept, chiar daca la modul ipotetic, am luat actiune -
si in al doilea rand ne-am convins ca este mult mai usor sa argumentezi daca ai date statistice la indemana, sa te bazezi pe ele...

urmeaza deci raspunsul meu la un articol ce ar fi putut aparea in oricare ziar local din aceasta tara, unde etica si profesionalismul majoritatii ziaristilor lasa de dorit. in fine, iata cum mi-am usurat sufletul :)

Am fost profund dezamagita citind articolul din ziarul dvoastra din data... cu tema violentei in scolile din judetul nostru. Dezamagirea mea se datoreaza faptului ca autorul articolului isi prezinta parerea personala ca fiind adevarul pur, insa a omis ceea ce ar fi trebuit sa fie punctul de plecare: culegerea de date. Fiind coordonator al unui program anti-violenta ce deruleaza in scolile din judetul nostru de o durata de 3 ani, consider ca va pot oferi informatii relevante in aceasta tema, cum in mod sigur o pot face si colegii cu care lucram in parteneriat de la Politia Judeteana si asociatia ProFamilia.
Inainte de a va furniza date concrete, as dori sa precizez, ca in monitorizarea facuta de noi in ultimii ani, am facut o ierarhizare a actelor de violenta, facand o diferenta intre acte de violenta mai usoare (ca de pilda insulte, ironizari ) si acte grave (atac la persoana, atentate la bunuri, la securitate etc). Ce inseaman deci un caz de violenta foarte grava? in definitia noastra ele sunt violenta corporala care a condus la vatamari fizice, cele care au antrenat prejudicii financiare, actele de agresiune sexuala, consumul si comercializarea de diferite stupefiante.
Sa vorbeasca deci datele in cele ce urmeaza:
Numarul mediu de semnalari de fenomene de violenta in anul scolar 2009-2010 a fost de 150, din care acte de violenta grava 12. acesta este un numar mare intradevar, insa comparativ cu numarul mediu din anii precedenti, putem totusi observa o tendinta de scadere a actelor grave in special, dupa cum reiese din statistica noastra: in anul scolar 2008-2009 numarul mediu de fenomene de violenta 154 din care fapte grave 13, iar in anul 2007-2008 a fost de 160 din care 15 au fost grave.
Un alt indicator folosit de noi si care este relevant in discutia noastra ar fi ponderea fenomenelor de violenta semnalate care au condus la vatamari fizice ce au presupus spitalizare: in 07/08 ponderea a fost de 3,75%, in anul scolar 08/09 de 3,25 %, iar in anul 09/10 ponderea acestora a fost de 2,66%.
Ponderea fenomenelor de violenta ce presupun trafic cu substante stupefiante ca urmare a eforturilor colective a organizatiilor si institutiilor mai sus amintite au aratat o scadere imbucuratoare . Ponderea acestora a scazut cu aproape 20% in 2 ani: daca in 2007/2008 aceasta era de 6,25%, in anul 2009/2010 a ajuns la doar 4,50%.
Sa privim si un alt indicator: ponderea actelor de violenta ce au fost raportate catre politie /jandarmerie (furturi, batai in grup cu victime ce au necesitat spitalizare, consum sau trafic cu stupefiante, purtarea de arme, agresiuni sexuale, altele). in 2007 ponderea lor a fost de 9,37%, in 2008 de 8,44, iar in acest an de 8%.
daca verificati datele, veti vedea ca toate actele de violent grave au fost raportate la politie, ceea ce demonstreaza pe langa altele ca personalul didactic din judet nu este pe post de crescator in pepiniera amintita de dumneavoastra, ci mai degraba un paznic responsabil.
As dori sa subliniez din nou faptul ca suntem martori la o usoara tendinta de scadere a actelor de agresivitate atat in ansamblu, cat si in ceea ce priveste a actelor grave. Suntem convinsi ca aceasta tendinta se datoreaza si muncii cadrelor didactice depuse in ultimii ani, de prevenire a violentei, si suntem cu increderea ca aceasta tendinta va putea fi constatata si in viitor, munca noastra fiind una ce aduce roade intr-un timp mai lung.
Nu dorim sa minimalizam gravitatea actelor de violenta, dar am fi dorit ca accentul in articol sa fie pus pe observatii ancorate in realitate, si de asemenea sa induca nu doar sentimentul fricii si dezordinii, ci acela al puterii de a schimba. Pentrtu ca multi sunt cei care pe langa faptul ca dezaproba si sunt total impotrtiva violentei, dar cauta si posibilitati prin care sa lupte impotriva ei. Sper ca ziarul dvoastra sa ni se alature in aceasta munca. Cu respect, K.E

---aceasta tema am rezolvat-o in saptamana in care era programata, deci si comunicarea a fost mai intensa, dupa cum se vede:
Imaginea Madalina Tuinete
Re: dreptul la replica
de către Madalina Tuinete- miercuri, 21 iulie 2010, 12:36

Buna Estera .

Ai revenit pe platforma in forta........Mi-a placut foarte mult registrul in care ai tinut sa raspunzi redactorului pentru continutul tendentios al articolului ..aI stiut foarte bine sa combati afirmatiile din articol cu argumente solide ,specificand din start diferenta dintre actele de violenta usoare si grave ,si punctand periodic evolutia imbucuratoare ,in scadere a fenomenelor de violenta din judet ...Mi-a placut ca ai identificat problema, si ca si mine (in dreptul meu la replica ),ai recunoscut existenta violentei in scoala ,precizand ca numai prin efortul oamenilor scolii si puterea de a schimba "a partenerilor sociali acest fenomen poate fi diminuat . Ai fost foarte inspirata cand ai invitat publicatia sa puna umarul in munca titanica de combatere a violentei ....

Felicitari si vino mai des cu interventii ca sunt foarte pertinente .....wink

Imaginea erdei lucica
Re: dreptul la replica
de către erdei lucica- miercuri, 21 iulie 2010, 02:17

Buna Eniko,

Aşa este, articolul din ziar nu se baza pe fapte reale, motiv pentru care trebuia sa ne folosim de dreptul la replică.Presa trebuie să ştie/ să scrie ,că există eforturi din partea tuturor celor implicaţi în educaţie, pentru diminuarea fenomenului violenţei, aşa cum bine ai menţionat şi tu . Întăresc şi eu , este important ca presa scrisă, sa ni se alăture.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése