2010. augusztus 30., hétfő

ground 4 -monitorizare, plan

Plan de implenetare a programului de monitorizare a violentei

Fiind psiholog, consilier in cabinetul de asistenta psihopedagogica, consider ca

Rolul meu ar fi de:

- motivare a colegilor in participarea la program, convingandu-i de beneficiile la nivel scolar al monitorizarii violentei

- acordarea de sprijin in completarea fisei pana la capatarea unei rutine si de incredere in sine

- prezentarea periodica a statisticilor noastre, eventual comparativ cu alte scoli din judet, lunar sau trimestrial,

- initierea si medierea unor intalniri cu dirigintii, unde acestia au ocazia de a discuta problemele ivite, sa-si impartaseasca ideile, observatiile pe marginea celor observate . Frecventa acestora ar fi in functie de nevoie, sau lunar, bilunar.

Pe parcursul anului acest forum ar putea deveni si locul unde ar gasi urechi deschise ideea implementarii pe viitor a unui program antiviolenta, pornind de la datele primite de-a lungul unui an, avand date concrete despre teritoriile unde ar trebui ceva facut.

Strategia:

1. Programul de monitorizare ar fi prezentat si impus de inspectorat, respectiv director la inceputul anului scolar, la prima sedinta a consiliului profesoral.

2. La aceasta sedinta, fiecare cadru didactic ar primi in mana o fisa de monitorizare, peste care s-ar trece rapid, prezentand si modalitatea de completare a acestora. (prezentarea facuta de director sau psiholog). Profesorii ar avea ocazia sa se familiarizeze cu sistemul, metoda, planul de monitorizare.

3. Numirea responsabililor:

- informaticianul – responsabil cu asigurarea computerului, legaturii de internet , etc

- psihologul – responsabil cu coordonarea mionitorizarii

4. Monitorizarea : se efectueaza zilnic, de profesorii de serviciu, la incheierea programului acestia acceseaza internetul si completeaza fisa daca este cazul.

5. Prezentarea sistematica a datelor colectate la fiecare sfarsit de semestru, tragerea de concluzii – director

Resurse:

1. Materiale: sistem informatic, conexiune internet, hartie A4, imprimanta

2. Umane: profesorii de serviciu : 2/zi, ocazional informatician, psiholog

3. Financiare: asigurate de scoala

4. Timp: 2 ore la prezentarea programului in cadrul sedintei consiliului profesoral, respectiv max. 15-20 minute zilnic pt completarea fisei

Dificultati, bariere:

- Va fi o problema motivarea colegilor, respectiv convingerea lor ca aceasta monitorizare nu este doar o activitatea in plus- si pe deasupra si inutila...

- Alta dificultate ar fi gasirea timpului pentru acele sedinte cu dirigintii in care sa aiba ocazia sa discute despre problemele cu care se confrunta

- Dificultati de completare a fisei la inceputul implementarii programului

- Gasirea unei solutii de monitorizare pentru perioadele in care din diferite motive accesul la internet nu este posibila

Colaboratori:

Inspectoratul Judetean Scolar

Institultul de Stiinte ale Educatiei

Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése